کسب و کاری متفاوت
به اصطلاح استفاده از مدیا های جدید دردنیای تجارت منصوب میشود که این نوع از بازاریابی تاحد زیادی متکی به شبکه اینترنت می باشد و عنوان دیجیتال مارکتینگ را از آن خود کرده است. در واقع می توان گفت به کلیه اقداماتی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و آنالیز رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به اصطلاح استفاده از مدیا های جدید دردنیای تجارت منصوب میشود که این نوع از بازاریابی تاحد زیادی متکی به شبکه اینترنت می باشد و عنوان دیجیتال مارکتینگ را از آن خود کرده است.
در واقع می توان گفت به کلیه اقداماتی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و آنالیز رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم، در واقع بر عکس بازاریابی به روش سنتی، در بازاریابی به شیوه دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین دلیل شرکت ها با بهره گیری از ابزارهای مختلف مثل وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی تلاش در آنالیز رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در وقت مناسب و بر روی طیف گسترده ای از کاربران منتشر نمایند تا درآخر بتوانند مطلوب ترین نتیجه را دریافت نمایند.
بهره وری بهینه از کلیه این امکانات در دنیای دیجیتال، می تواند راه مناسبی را برای توسعه یک تجارت در اینترنت ایجاد نماید. به لحاظ دیگر، دیجیتال مارکتینگ به بهره وری مناسب از ابزارهای دیجیتالی برای ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها ازمتد هدف گذاری و تعیین برنامه مناسب در این حوزه منصوب می شود. بعضی از مواردی که به بازاریابی اینترنتی مرتبط هستند عبارتند از :
بازاریابی ویروسی
با توسعه social media شبکه های اجتماعی و بهره وری مردم از آنها و افزایش ضروریت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به شیوه دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی به وسیله اشخاص، اهمیت زیادی پیدا کرده است. بهره وری از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به شکلی که سبب شود اشخاص جامعه بیشتر در مورد آن تبادل نظر کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال توسعه است و جز متد های بازاریابی اینترنتی به حساب می ایند.
تبلیغات دهان به دهان با استفاده از تاثیر شبکه ای اینترنت به صورت آنلاین توسعه پیدا می کند و از نظر این که به تعداد زیادی از افراد دسترسی پیدا می کنید بسیار عالی است. از دیدگاه بازاریابی، در فرایند بازاریابی ویروسی افراد تشویق می شوند اطلاعات بازاریابی خوبی را بگیرند و منتقل کنند. اطلاعاتی که بر حسب تصادف یا به صورت برنامه ریزی شده مطلوب شخص هستند.
بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای
بازاریابی درونگرا و شیوه های متفاوت مرتبط با آن، بر این پایه بنا شده اند که به جای اینکه فروشنده به سراغ مشتری باشد، مشتری به فروشنده مراجعه کند و از طریق شیوه های مختلف مثل سئو، بازاریابی محتوا و... وب سایت شما بتواند مخاطب مورد نظر را به سمت خود جذب کند.
بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی یک استراتژی تبلیغاتی است که بر روی تاکتیک های بازاریابی ارزان قیمت غیر متعارف تمرکز می کند که حداکثر نتایج را به ارمغان می آورد.
بهره وری از شیوه های خلاقانه برای معرفی محصول به مشتری، به شیوه ای که توجه او را جلب کند و سبب شود که مشتریان در خصوص برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند. بازاریابی چریکی یک استراتژی تبلیغاتی است که بر روی تاکتیک های بازاریابی ارزان قیمت و غیر متعارف تمرکز می کند که حداکثر نتایج را به ارمغان می آورد.
بازاریابی چریکی اغلب برای کسب و کارهای کوچک ایده آل است که نیاز دارند بدون اینکه هزینه های هنگفتی بکنند به یک مخاطب بزرگی برسند. همچنین توسط شرکت های بزرگ در کمپین های مردمی مورد استفاده قرار می گیرد تا کمپین های رسانه های جمعی را تشویق کنند. افراد نیز این سبک بازاریابی را به عنوان راهی برای یافتن شغل یا کار بیشتر مورد استفاده.
بازاریابی ایمیلی
بهره وری از امکانات ایمیل، برای آگاه سازی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت زیادی برخوردار است، به این دلیل ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و متدهای متفاوت با این حوزه مثل ایجاد صفحه فرود یا همان لندینگ پیج می توانند به شما در طراحی و اجرای یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ یاری شایانی بکنند.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا و بازاریابی در سوشیال مدیا ها نیز از اجزای حیاتی دیجیتال مارکتینگ هستند.
در حقیقت بازاریابی اینترنتی قدم به قدم با مشتری در حرکت است. چند مثال از دیجیتال مارکتینگ در زیر آورده شده است:
1. بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو( Search Engine Marketing)
در این متد با بهره گیری از شیوه های طراحی سایت و سئو تلاش در بهبود موقعیت سایت مورد نظر دارند تا با بالا بردن جایگاه سایت در result جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول کاربران سریعتر و راحت تر به سایت وارد شوند. بهینه سازی به دو شیوه بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی است. در بهینه سازی داخلی به کار بردن درست کلمات کلیدی، internal link و کلاً بر طراحی سایت اشاره دارد. ولی بهینه سازی خارجی مثل link هایی است که به سایت شما داده می شود.
2. بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی(Social Network Marketing)
در این متد با بهره گیری از نرم افزارهای ارتباط جمعی مانند facebook، تلگرام، توئیتر و ... می باشد صورت میگیرد در این شیوه از بازاریابی معیار، شناساندن نام برند خود و خدمات خود به افراد و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه می باشد.
این متد که شکلی از بازاریابی دهان به دهان است کاربران با به اشتراک گذاری نظرات خود این نوع تبلیغ را توسعه می دهند به علاوه از دیگر اهداف این متد لینک دهی و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای خود و بالابردن ترافیک وب سایت می باشد.
:: بازدید از این مطلب : 760
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0